Z racji coraz to większej ilości dokumentów, filmów i zdjęć jakie znajdują się na naszym komputerze, każdy z nas poszukuje miejsca w którym mógłby je tymczasowo umieścić - zaoszczędzając tym samym miejsce na dysku fizycznym. Doskonałym rozwiązaniem jest tzw. chmura internetowa.
Chmurą nazywamy wydzielony obszar Internetu o określonej pojemności w którym umieszczać możemy nasze pliki. Co ważne chmura zabezpiecza nas przed utratą plików np. gdy popsuje nam się dysk twardy utracimy zapisane na nim dane - zaś pliki umieszczone w chmurze nie ulegną usunięciu dopóki sami ich nie usuniemy. Ponadto zaletą posiadania danych w chmurze jest swobodny do niech dostęp z każdego miejsca gdzie się znajdziemy. Wystarczy tylko zalogować się do własnego konta. Niektóre posiadają ochronę SMS - gdy chcemy się zalogować dostajemy SMS z kodem potwierdzającym. Skutecznie zapobiega to wyciekowi ważnych danych z naszego konta.
Istnieją dwie możliwości zalogowania się do chmury :
- z poziomu strony www
- przez odpowiednią aplikację
Niekiedy, w zależności od chmury mamy do wyboru obie z powyższych możliwości, a niekiedy tylko jedną - np. logowanie przez odpowiednią aplikację.
Kolejnym serwisem jest Google Drive - przestrzeń dysku jest połączona z miejscem na mailu i wynosi 15 GB. Dostęp możliwy jest zarówno przez stronę www jak również przez aplikację zapewniającą automatyczną synchronizację. Zapewniona ochrona przez SMS.
Microsoft SkyDrive - oferuje 7GB wolnego miejsca. Dostęp przez aplikację lub stronę www. Posiada bardzo przydatną opcję - skaner (OCR), który umożliwia odczytanie tekstu z obrazka. W SkyDrive możliwa jest również edycja online plików pakietu biurowego Microsoft Office.
iCloud - chmura internetowa firmy Apple. Oferuje bezpłatną przestrzeń pod warunkiem, że rejestrujemy się za pomocą urządzenia firmy Apple np. przez iPhone'a. Usługa iCloud oferuje możliwość zarządzania miejscem dyskowym przez kontrolowanie archiwów urządzenia z systemem iOS i wybieranie, które dokumenty mają być przechowywane w chmurze. Miejsce dyskowe można również zwalniać, przenosząc lub usuwając stare, już niepotrzebne wiadomości e-mail.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz